Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Poszerzyć miasto. „Te tereny powinny należeć do Kalisza”

Kalisz jest większy niż nam się wydaje, dlatego granice administracyjne miasta trzeba urealnić – mówią młodzi kaliszanie zrzeszeni w stowarzyszeniu Kalisz jutra. Grupa ta przeprowadziła ankiety wśród mieszkańców Kościelnej Wsi, a jej wynikami podzieliła się z dziennikarzami.
Poszerzyć miasto. „Te tereny powinny należeć do Kalisza”

Autor: grafika redakcji

Kościelna Wieś jako miejscowość dzieli się na dwie części, tę typowo rolniczą, faktycznie związaną z gminą Gołuchów i osiedle typowo miejskie, tzw. Złote Łąki, którym bliżej – nie tylko geograficznie- do Kalisza niż do Gołuchowa. Działacze „Kalisza jutra” przepytali 100 mieszkańców Złotych Łąk. Pytali m.in. o to jak często ze swojej miejscowości przyjeżdżają do Kalisza.

 86 procent mieszkańców właśnie osiedla Złote Łąki prawie codziennie dojeżdża do Kalisza, około 13% co najmniej raz w tygodniu. To pokazuje, że oni codziennie korzystają z udogodnień w naszym mieście  - mówi Maciej Antczak z „Kalisza jutra”. 

 Większość z ankietowanych odpowiedziało też, że mentalnie związana jest z Kaliszem. 

Uwaga, tylko 3 procent mieszkańców czuje mentalny związek z Gołuchowem i tylko 5 procent czuje mentalny związek z Pleszewem – dodaje Antczak.

Można wysnuć zatem tezę, że w Kościelnej Wsi w gminie Gołuchów mieszkają kaliszanie, tylko tacy, którzy za korzystanie ze szkół, sklepów, dróg i całej infrastruktury miejskiej nie płacą. Działacze „Kalisza jutra” apelują do kaliskich samorządowców i polityków o zaangażowanie się w ten temat. 

Po to, by dokonali działań korekty granic administracyjnych miasta, w tym momencie w wielu regionów, które znajdują się w pobliżu Kalisza naturalnie do niego ciąży, jest z nim funkcjonalnie zespolonych i oczywistym jest, że powinny to być tereny Kalisza – apeluje Maciej Antczak.

 

Zgodnie z naszym obliczeniami po przyłączeniu osiedla Złote Łąki do Kalisza dochody miasta wzrosłyby o blisko 2 miliony złotych rocznie, wynika to z takich podatków jak PIT, CIT czy podatek od nieruchomości, gdybyśmy sukcesywnie do Kalisza dołączali kolejne osiedla, dochody miasta wzrosłyby o kolejne kilkanaście milionów – mówi Daniel Dudek, inny działacz „Kalisza jutra”.

A czy mieszkańcy Złotych Łąk chcieliby dołączyć się do Kalisza? W ankiecie większość odpowiedziała, że nie, ale gdy to samo pytanie padło pod warunkiem np. budowy ronda, które ułatwiałoby im dojazd do domów, głosy były już pół na pół.  

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Piwoniczanin 09.02.2024 22:50
Gminy graniczące z Kaliszem mają 66 tys. mieszkańców . Naprawdę Kalisz byłby metropolią z olbrzymią liczbą sołectw. Wymieniam te gminy : Blizanów, Żelazków, Opatówek, Godziesze , Nowe Skalmierzyce i Gołuchów . Kalisz będzie od razu Trójmiastem , bo Nowe Skalmierzyce i Opatówek są miastami. Kalisz będzie w Księdze Guinnessa jako największe miasto o charakterze rolniczym.

niezalogowany 05.02.2024 17:06
Bardzo ,dawno temu , do Kalisza wjeżdżali za darmo tylko do ROGAKI , od ROGATKI było --PŁATNE !!!

Kaliszostrów 05.02.2024 14:08
Cała aglomeracja kalisko-ostrowska według Eurostatu liczy 410 tys mieszkańców - gdyby tak scalić w jedno miasto to wskoczylibyśmy na 7 miejsce! To byłaby historyczna szansa dla umierającego Kalisza!

Kkk 06.02.2024 10:56
NAJPIERW SIĘ ZASTANOW ZAMIM COS NAPISZESZ MY Z OSTROWEM JEDNYM MIASTEM TO ZACYTUJE NAPIS WITAJCY NAS gdy wjedżamy DO OSTROWA "JEBAC Kalisz " I ty mylisz ze ta niechęć z obu stron zniknie nie , ona się by tylko pogłębiła Kalisz to Kalisz a ostrow to Ostrów im bliżej mentalnie do Poznania więc niech sobie będą podnóżkiem poznaniaków

mieszkan 05.02.2024 12:05
Kalisz zaprzepaścił swoją szansę w 1998/99 r oddając bez walki województwo, które podzielono pomiędzy Poznań, Wrocław, Łódź. A jak na tym wyszedł.... widać to do dzisiaj.

07 05.02.2024 15:49
...no jak na tym "wyszedł...." stał się miastem powiatowym na równi z takimi metropoliami ,jak Gostyń,Słupca czy Pleszew....

Roberto 05.02.2024 09:02
PKA... wieś powinni mieć zakaz wjazdu do Kalisza, co ci ludzie wyprawiają na drodze to się w głowie nie mieści, bezmózgi.

Kkk 06.02.2024 11:00
NO TAK NIE MA to jak dyskryminacja że względu na pochodzenie to wiedz że wielcy mieszczanie o restrwjcach PK też jedża jak świry i nie ma tu znaczne skąd się jest tylko co ma się w głowie a często jest że ci z miasta są większymi wieśniakami i słoma z butów wystaje niż ludza urodzony i wychowanym w okolicznych wsiach miasteczkach wkoło Kalisza

Abc 06.02.2024 15:07
Tacy dezerterzy od pługa jak ty też nie powinni w ramach wdzięczności wjeżdżać na wieś

Master 05.02.2024 08:48
A potem Żelazków

złote łąki 05.02.2024 08:38
wybudować dino na złotych łąkach ! czemu nie wpadli na taki pomysł?żadnego marketu tu nie ma wiekszego

Zatroskany obywatel 05.02.2024 07:36
Składam wniosek formalny o nie przyłączenie Pleszewa do Kalisza. Nie moja wina że mamy bezpośrednią drogę do tego miasta. Obiecuję że nie będę tam jeździł w żadnym celu by miasto sobie nie rościło jakiś odszkodowań od miasta Pleszew. Pytanie kto, jak i kiedy odnalazł to osiedle i dlaczego dopiero teraz?

alle 05.02.2024 07:14
Kalisz jest cacy. Jak będziecie już w Kaliszu, to wam nawet bez pytania rady osiedla na którym mieszkacie, pocichu opublikują uchwałę i cichutko, czekając kiedy minie czas protestu, pierdykną zgodę na II największe osiedle tzw. "Wzgórza Kalisza" i wtedy nawet zaproszą jako mieszkańca tegoż osiedla do ratusza, byś szybko się dowiedział, że nie masz już absolutnie nic do powiedzenia, bo trzeba było czytać BOK na stronie internetowej urzędu. Komu może nie pasować mieszkać w takim mieście?

Była kaliszanka 04.02.2024 23:06
Aby miasto mogło się rozwijać i wzbogacać, musi być przede wszystkim OTWARTE dla innych, czy to przedsiębiorców, czy turystów czy okolicznych mieszkańców... I nie protestować jak chcą budować drogi krajowe, obwodnice. Wtedy miasto ma szansę na rozwój. Potrzebna jest zmiana w myśleniu kaliszan, bo stoją w miejscu

LEWEK 1 04.02.2024 22:26
NIE CHCA DO KALISZA TO WYNOCHA DO SWOJEJ GMINY I TAM DZIECI KSZTALCIC I KORZYSTAC Z INNYCH RZCZY W NASZYM MIESCIE JAK TU PODATKOW NIE PLACA LUBRADNI NICH UCHWALA DLA NIC Z OBCYCH GMIN OPLATY ZA KORZYSTANIE AZ USLUG W KALISZU PO CO KALISCY PODATNICY MAJA ICH SPONSOROWAC,LUB ZA NICH NIECH PACI ICH GMINA.TO JEST CWANIACTWO KORZYSTAC ZA DARMO.

Qzat 05.02.2024 03:24
Ty sam jeździsz po drogach gminnych nie płacąc za nie.

Wieśniak 04.02.2024 21:14
Jestem za tym by Kalisz się ogrodził wybudował posterunki na rogatkach i nie wpuszczał nas na teren. A Kaliszan trzymał w zamknięciu. To było by dobre dla wszystkich.

Kaliszanin 05.02.2024 08:42
I jeszcze nauczyć Was wieśniaków mowy polskiej byście jej nie kaleczyli w każdym słowie.

Lekarz 05.02.2024 11:01
Na długo ci wystarczy marchewki, ziemniaków, mięsa, wody itp?

Sasiadka 04.02.2024 20:22
Niektorzy kaliszanie maja mentalnosc rodem z Adamczycha 1670, gratuluję stanu umysłu i pozdrawiam wszystkich którzy tak chetnie blokują dostępu do miasta, ostrów ponownie na tym skorzysta

Zlotołączanka 04.02.2024 18:41
My nie chcemy do żadnego Kalisza. Wolę nasza mała gminę.

Kaliszanin 05.02.2024 08:46
Możesz tam mieszkać ale podatki płać w Kaliszu !!!!

Tomek 04.02.2024 17:34
Populizmu i głupoty tak dużo, że się czytać nie da. To mieszkańcy mają decydować gdzie chcą mieszkać. Jestem mieszkańcem Kalisza i nic mi do tego gdzie kto mieszka i do jakiego powiatu należy. To mi przypomina Polskę od morza do morza, przeniesienie stolicy do Krakowa i stolicę województwa. Małostkowość. Ten kto dużo i głośno krzyczy nie zawsze ma rację. Co ten nasz Kalisz dał Dobrzecowi, Sulisławicom? Mało. I tak będzie ze wszystkim.

jerzy 04.02.2024 16:15
Młodzi Kaliszanie! Śmiało, nie wstydźcie się! PITY, CIT i VATY na stół. Pokażcie ile sami płacicie (kwotowo) podatków na swoje ukochane miasto!

no comment 04.02.2024 16:13
Wielu mieszkańców Złotych Łąk ma meldunek w Kaliszu..... U rodziców, teściów, dziadków, etc. Ja mam meldunek tam ale mieszkam w dużym mieście. Jeżeli chodzi o związki mentalne to nie będę się wypowiadał bez adwokata.

Kreska 04.02.2024 15:40
Kalisz mógłby być większy i wtedy przy przyłączeniu okolicznych I byłby lepszy dojazd i komunikacja z miastem oraz ze wsiami

Mieszkaniec 04.02.2024 15:27
Mieszkam na Złotych Łąkach i nie chcę do Kalisza!! Mam niższe podatki, tańsze śmieci i wodę, sprawę w urzędzie załatwiam w minutę a samochód rejestruję w dwie. Dajcie nam spokój!

Margi 04.02.2024 15:25
Wszystkie miasta w Polsce idą tą drogą, nawet ostrów zaczyna sie 100 km murzynami. Dlaczego Kalisz nie może? Znowu byłby stutysięcznikiem!

zyg zag 10.02.2024 14:41
Ostrów już dawno nie przyłączył żadnych miejscowości, ostatnie przełączenie pod ostrowskich wsi było w 1979r . Mimo tego ze Ostrów nie przyłącza do miasta żadnych miejscowości to i tak udało się wyprzedzić Konin pod względem ludności mimo tego ze Konin ma dwa razy większą powierzchnie od Ostrowa. Czy Zielona Góra stała się metropolia dzięki temu ze ma powierzchnie większą od Poznania

mieszkaniec 04.02.2024 15:01
Przykładem przyłączenia jest ul Słowiańska ,płacimy podatki miejskie, a ulica to jak droga polna, powinno miasto zakupić mieszkańcom kalosze

walek 04.02.2024 15:58
słówiańska to 1975 rok, górnośląskom też kiedyś przyłączyli i widok też a na słowiańskiej kalosze są zbędne

Bidny 04.02.2024 12:33
Czy to mlodociane towarzystwo wypracowalo jakiś zysk dla budżetu miasta przedsiebiorczoscią, produkcją, usługami, ciężką pracą? Czy tylko mają pomysły jak zabrać zyski innym powiatom, gminom?

Piotrek 04.02.2024 12:26
Warszawę też dołączcie do Kalisza.

wsiór 04.02.2024 10:54
nie po to wyprowadziłem się z Kalisza na wieś (Szałe) żeby teraz wracać pod nadzór miernych prezydentów i płacić miejskie podatki.

Paweł 04.02.2024 10:47
Przeprowadziłem się tam kilka lat temu z Wrocławia. W sumie dobrze by było być częścią Kalisza bo do Pleszewa dużo dalej, a i tak wszystko załatwiamy w Kaliszu bo Pleszew to małe miasteczko. Pomysł nie jest taki zły. Nasi sąsiedzi to głównie byli kaliszanie. Ja nigdy w Kaliszu nie mieszkałem, ale uważam, że to spoko miasto.

Kaliszanin 04.02.2024 10:44
Pomysł z przyłączeniem do Kalisza wydaje się bardzo fajny, naturalny i oczywistym, że miasto ma możliwości, pytanie tylko czy faktycznie mieszkańcy osiedla Złote Łąki zyskają na tej fuzji, czy tylko miasto. Dla przykładu Sulislawice przyłączone do Kalisza w 2000 roku wyglądają nadal jak głęboka wieś, pomijana i na szarym końcu z tragiczną drogą i chodnikami. Taka to wizytówka tej części miasta która również miała zyskać na przyłączeniu do miasta.

Ktos 04.02.2024 15:47
Może Kalisz nigdy Warszawą nie będzie ale już od dawna się nie powiększa a Im mniejsze jest miasto tym mniejsze jest zainteresowanie tak jak ktoś napisał przynajmniej inwestorów i innych osób a wam chodzi tylko o podatki że będzie się więcej płacić jak miasto ma się rozwijać skoro nie ma pieniędzy

Ssebastian 04.02.2024 10:38
Mieszkańcy miejscowości z sąsiednich gmin powinni się w tej sprawie wypowiedzieć przede wszystkim. To nie są ludzie ubezwłasnowolnieni. Argument że i tak jeżdżą do miasta, to tak jakby powiedzieć że miastowi powinni przyłączyć się do wsi bo jedzą żywność wyprodukowaną na wsi. Młode gamonie chcą się wybić tworząc "głośne" hasła. Miasto potrzebuje pieniędzy z podatków? To powinno miasto lepiej pracować a nie kraść pieniądze z podatków sąsiednich gmin.

Stalin 04.02.2024 10:26
Metody typowo sowieckie. Za komuny łatwiej się "dolaczalo".

GARRY 04.02.2024 10:14
JESTEM NA TAK!

Adam 04.02.2024 09:43
Jeszcze Boczków i Biskupice

alle 04.02.2024 09:35
"Kalisz Jutra" ? Ktoś wie czyja to tym razem przybudówka: PISu, czy PO? Byłoby uczciwie samemu się przedstawić a nie zmuszać mieszkańców do prowadzenia dochodzenia w kwestii powiązań rodzinnych kandydatów.

Tru 04.02.2024 08:40
A kiedyś jeden to chciał powiększać gminę Żelazków przyłączając do niej Kalisz.

WIŚNIA 04.02.2024 17:14
Ten ktoś chodzi teraz z menelami po kaliskim rynku i patrzy tylko żeby coś mocniejszego wypić na krzywą buźkę.

Tru 05.02.2024 03:16
Tak poprowadził swoją kariere, że teraz tylko to mu pozostało. Można napisać: miałeś chamie złoty róg ....

Ela 04.02.2024 08:28
Szałe proszę przyłączyć w końcu i reanimować ten zbiornik. Opatówek przez tyle lat doprowadził do ruiny i upadku tego kąpieliska. Kalisz ma większe możliwości budżetowe aby coś z nim zrobić i przywrócić do życia. Kiedyś tam można było się kąpać i to miejsce żyło. Opatówek zabił Szałe i nic poradzi sobie z tym nigdy.

KasiaW. 04.02.2024 10:48
Zgadzam się. Najpierw Szałe potem KW

Nick 04.02.2024 12:00
Popieram Elę, odebrać Opatówkowi Szałe, zniszczyli ten zalew poprzez nicnierobienie, wieśniaki!

Wp 04.02.2024 08:25
Kalisz, nowe skalmierzyce, niedzwiady, kokain, opatowek - wszystki do Kalisza i nie pytac niejscowych clownow - dzialac!!!!

alle 04.02.2024 10:36
A potem wszystko przyłączymy do Ostrowa Wlkp. ? Czy wy ludzie rozumiecie co to samorządność?

Ludź 04.02.2024 10:37
To się nazywa okupacja

Anonim 04.02.2024 14:24
I Kalisz bedzie brał 50 zł a reszcie da złotówkę na otarcie łez. Tak było w czasie gdy Kalisz był województwem. Po prostu nie można im wierzyć

Kaliszanin 05.02.2024 08:51
Najlepiej mieszkać w gminie 300m od miasta i płacić za nieczystości 2x mniej ale żyć Kaliskim tlenem.

666 04.02.2024 08:21
Taaaaaaaak i jeszcze raz taaaak. Czy jest jakieś miasto w Polsce, gdzie tak jak w Kaliszu po jednej stronie miejskiej ulicy (Poznańska) są tereny Kalisza, a po drugiej Kościelnej Wsi, która w dodatku leży w powiecie Pleszewskim? To jest jakiś absurd. Korekta granic jest niezbędna. To osiedle przylega do miasta, ani z Kościelną Wsią, ani z Pleszewem nie ma nic wspólnego. Faktycznie,zrobić tam rondo i przyłączyć do m.Kalisza.

Tru 04.02.2024 08:32
Prawie każde miasto w Polsce tak ma.

Kaliszanin 04.02.2024 08:39
Tru 04.02.2024 08:32
Prawie każde miasto w Polsce tak ma.
Bredzisz. Kalisz jest okrojony z jednej strony mamy powiat Pleszewski, z drugiej Ostrowski. Żadne miasto w Polsce tak nie ma, że jego granice są z innym powiatem. W ogóle powiat Pleszewski i takoe małe powiaty powinno się zlikwidować, ale tam korytko i stołki. A co do samego powiększenia miasta, myślę, że to czas najwyższy

Tru 04.02.2024 13:41
Oczywiście że tak. Prawie każde miasto w Polsce tak ma że jego granica z jakimś powiatem przechodzi wzdłuż drogi.

Anonim 04.02.2024 08:19
W Kaliszu opłaty dużo wyższe wole gminę Pleszew

Janusz.st 04.02.2024 08:54
To do pracy i na zakupy też jedź do Pleszewa nie rozjeżdżaj kaliskich ulic.

Syn 04.02.2024 10:45
W takim razie jeśli jeździsz do gołuchowa do parku to rozumiem żeby Kalisz przyłączyć należy do Gołuchowa bo rozjeżdżasz tam drogi

Hahahahah 04.02.2024 10:16
Jeśli wolisz gminę pleszew to tam jedź na zakupy, kina, teatru, aquaparku. Do lekarzy, do restauracji. Tam pracuj, tam zawoź dzieci do szkoły itd. XD

Anna 04.02.2024 11:34
Tylko za wszystkie te atrakcje, zakupy każdy płaci ze swoich pieniędzy, miasto Kalisz nie refunduje tego. Dzięki osoba z poza Kalisza, wycieczką szkolnym takie miejsca jak aquapark, galerie czy kino się w ogóle utrzymuje. Muzea, galerie to głównie dzieciaki z poza Kalisza utrzymują ( prosze zwrócić się do dyrektora Muzeum Ziemi Kaliskiej ile ma wycieczek z Kalisza a ile z poza- zdradzę że w 2023 to był procent 18 % Kalisz a 82% z poza) resturacje, ryneczki, giełda i samochodowa i warzywna i wiele innych miejsc w Kaliszu gdyby korzystali tylko mieszkańcy Kalisza by upadła. A co dróg to serio mieszkańcy Kalisza nigdy po za teren miasta nie wyjeżdżają, wie Pan przez ile gmin i powiatów musi Pan przejechać żeby np dojechać do Poznania ? Ile dróg musi Pan rozjechać? Kalisz to średnie, powiatowe miasto, gdyby nie mieszkańcy z poza Kalisza pół biznesu na terenie miasta by upadło zwłaszcza że mieszkańcy okolicznych miejscowości ( patrząc na wygląd domów które posiadają) są dużo zamożniejsi niż większość mieszkańców Kaliskich blokowisk.

wieśpol 04.02.2024 17:56
To może zrobimy taki test - zamkniemy wjazd do miasta ludziom z wioch do miasta i zobaczymy kto pierwszy będzie skamleć. Myślę, że to nie będą mieszkańcy miasta. :) Pomijam oczywisty fakt, że do Poznania jedzie się drogą krajową, którą utrzymuję państwo lub miasto na prawach powiatu (np. Kalisz).

Wieśniak 05.02.2024 00:38
Twoja głupota nie zna granic. A na zakupy wolę do Ostrowa pojechać, stać mnie :) tam wielcy, dumni, wspierający lokalny biznes mieszkańcy tej Kaliskiej dziury jadą kasę zostawić. Wystarczy przejść się po parkingu .Do Ostrowa na balety jadą bo w tym grajdole nie ma gdzie się zabawić.

Kornelia 05.02.2024 07:59
Hi dobre, Kalisz powiatowe miasto, gdzie większość lekarzy, prawników i bogatszych ludzi pobudowała się po za Kaliszem (były prezydent Pęcherz mieszka właśnie w Kościelnej Wsi) a zostali głównie mieszkańcy 50 m mieszkań w blokach. Kalisz chcą odradzać hihi Człowieku zobacz ile ludzi z po za Kalisza pracuje w Kaliszu, większość firm by upadła. Zresztą proszę zobaczyć jak policjanci ok 15 rozjeżdżają się z komisariatu na Kordeckiego, 80% to rejestracje PKA, i wątpię że reszta autobusem jeździ bo nikt na przystanku tam nie stoi. Ludzie którzy mają kasę budują się pod Kaliszem i to ich stać na korzystanie z restauracji, kin, galerii a tych których nie, zostają w Kaliskich blokowiskach. Proszę grodzić miasto ale po miesiącu upadnie pół firm i biznesu w Kaliszu.

MC 05.02.2024 08:35
Przemyślał Pan / Pani kto będzie pracował w Kaliskich fabrykach, sklepach, służbie zdrowia? Liczycie Państwo, że wszyscy pracownicy są mieszkańcami Kalisza? Tuż przed operacją dowie się Pan lub Pani, że lekarz mieszka w Kościelnej Wsi - i niestety operacja może odbyć się za kilka lat (tych kilka lat za późno). To jest błędne i szkodliwe myślenie. Bardzo nieodpowiedzialne.

Gucio 04.02.2024 12:29
Ty tak naprawdę myślisz? Do marketu nie jadę do ciebie tylko do prywatnego przedsiębiorcy. Do aquaparku płacę za wejściówki, podatek drogowy płacę w paliwie. Itp, itd. Przestań się blaźnić, Nikodem Dyzma był jeden i niepowtarzalny.

barnaba 04.02.2024 15:33
Ale np. szkoły utrzymuje Kalisz.

Af 04.02.2024 18:39
Ale miasto dostaje subwencje z budżetu państwa na każdego ucznia

wieśpol 04.02.2024 18:00
Gdyby nie odpowiednia skala miasta to by ten market zwyczajnie nie powstał, bo by miał za mało klientów. Aquapark dofinansowuje miasto i nie powstałby gdyby miasto, bo to ono go wybudowało za własne środki. Zadupiejewa nie dysponują takimi środkami. Podatek drogowy finansuję autostrady i drogi ekspresowe, JST nie mają z niego dosłownie nic. Zresztą stanowi niewielki ułamek tego co wydajemy na drogi. Przestań się błaźnić.

Olka 04.02.2024 08:17
Oczywiście że tak. Po co się rozdrabniać na mniejsze. Miasto powinno być jak największe wtedy ma szanse na rozwój!!!!

Bolo 04.02.2024 08:08
Jestem w 100% za trzeba to zrobić puki czas inne miasta to robią i nikt nie lamentuje mam nadzieję że kinastowski w kolejnej kadencji zajmnie się tą sprawą!!!!

Jacek 04.02.2024 14:20
Kinastowski już powinien odejść!!! i dać szansę innym na rozwój miasta.

... No tak 04.02.2024 08:07
Hehehe, gminę Żelazków też któryś chciał włączać

Michu21 04.02.2024 07:52
Pomysł bardzo dobry tylko zastanwiam się dlaczego nie wyszedł od Kinastowskiego? Jakoś władze Opola, Rzeszowa, Słupska, Koszalina, Zielonej Góry, Sanoka i wielu innych, w ostatnich latach powiększyły swoje miejscowości. Kalisz znowu przespał swoją szansę. Uważam, że to już czas aby powiększyć Kalisz. To naturalny proces.

Wojtek 04.02.2024 14:32
Musi nastąpić zmiana prezydenta wtedy Kalisz nabierze szybszemu rozwojowi!!!

Xyz 04.02.2024 07:42
My mieszkańcy Kościelnej Wsi nie chcemy należeć do Kalisza.

Hahah 04.02.2024 08:24
Ale robić w Kaliszu zakupki, wozić bomble do szkół, korzystać z naszych ulic, lekarzy itd to już chcecie :D hahah

Werka 04.02.2024 09:53
Za zakupy się płaci pieniędzmi, edukacja ma subwencje na uczniów, a szkoły mogą zatrudniać nauczycieli. Pytaj lepiej jakie podatki płacą markety i co z tego ma miasto i jego budżet.

wieśpol 04.02.2024 18:04
Fajnie, ale nie zrobiłabyś tych zakupów, gdyby nie było sklepów, a te w dominującej części są w miastach. Subwencja oświatowa to tylko część finansowania edukacji, samorządy wydają na nią bardzo dużo. No jakie podatki płacą i miasto ma z nich korzyści? CIT nie płacą, bo płaci się go tam gdzie jest siedziba spółki. PIT to pracownicy. VAT nie trafia do samorządów. Zostaję tylko podatek od nieruchomości, który w tym przypadku jest lichy.

Juzek 04.02.2024 19:18
Nie byłoby by marketów w miastach to byłyby w mniejszych miasteczkach, biznes to biznes.

barnaba 04.02.2024 15:31
Kościelnej wsi nie chcemy, tylko osiedle.

Pawel 05.02.2024 20:05
A do kogo ? do Pleszewa. To powodzenia chcecie się cofać do tyłu to się cofajcie. Tak czy siak przygotowywana jest zmiana administracyjna Polski i nic wiocha nie będzie mieć do powiedzenia. Ha Ha Ha!!!.

Kuba 04.02.2024 07:40
Jestem na tak. Rzeszów od kilku lat co roku przyłącza i przez to jak super się rozwija. To samo Zielona Góra. Ostatio także Słupsk czy Koszalin. Do Kalisza przyłączyć też Szałe, Pólko. Panie prezydencie, proszę działać dla rozwoju Kalisza i okolic. Większe miasto ma większe szanse na rozwój i pozyskiwanie inwestycji z zewnątrz.

Xd 04.02.2024 07:34
Badał ich lekarz ?

777 04.02.2024 07:44
A Ciebie? Nie wiesz, ze kazde miasto, aby sie moglo rozwijac musi poszerzac swoje granice? Myslisz, ze dzisiejszy Kalisz zaweze tak wygladal? Otóż nie. On kończył się na rogatce. Wszystko co dalej, na przestrzeni lat zostało do niego przyłączone. Taka dzisiejsza Górnośląska, osiedle Dobrzec, Majków, Winiary, Szczypiorno, Ogrody, Korczak itd.to były wsie pod miastem. Czas na Kościelną Wieś, Szałe itd.

Michał 04.02.2024 12:24
To włącz do Kalisza cały pas na wschód Łódź, Warszawę, wtedy skorzystasz z ich osiągnięć i będziesz inkasowal taaakie pieniądze... Heh

Reklama
Reklama
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Kalisz

Ciśnienie: 999 hPa
Wiatr: 20 km/h

OSTATNIE KOMENTARZE
Autor komentarza: OlkaTreść komentarza: Ale podatki ludzie płacą do Pleszewa. To nonsens i kiepsko świadczy o władzach Kalisza że wzorem innych miast tego nie przyłączyli do miastaData dodania komentarza: 22.11.2024, 10:29Źródło komentarza: Wznoszą się mury. Nowe biurowce na granicy z KaliszemAutor komentarza: PiwoniczaninTreść komentarza: Było referendum i Dobrzec z Sulisławicami chciały , a Kościelna Wieś z Biskupicami nie chciały przyłączyć się do Kalisza. Gdyby Kościelna Wieś była wtedy przyłączona do Kalisza , to osiedle nie powstałoby, bo główną przesłanką powstania była przynależność gruntu do innej jednostki samorządowej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 09:45Źródło komentarza: Wznoszą się mury. Nowe biurowce na granicy z KaliszemAutor komentarza: YyyTreść komentarza: Brawo dla władz Kalisza za bierność w kontekście przyłączenia tej wsi do Kalisza. Nowe podatki pójdą do kasy innej gminy. ŻalData dodania komentarza: 22.11.2024, 08:38Źródło komentarza: Wznoszą się mury. Nowe biurowce na granicy z KaliszemAutor komentarza: KubaTreść komentarza: Od ulicy wrocławskiej w całej linii działki na prawo od urzędu wyrosła już piękna aleja sumaka octowca, zachowajcie chociaż fragment, niech się wlicza w te 39% biologicznie czynnej powoerzchni, pięknie oddzieli, wygłuszy i zniweluje wiatr chulajacy wokół bloków.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:17Źródło komentarza: Jedna ulica, dwa nowe osiedla. Tam powstaną nowoczesne bloki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
OPERATOR MASZYN (tokarz, szlifierz, frezer) OPERATOR MASZYN (tokarz, szlifierz, frezer) WSK "PZL-KALISZ" S.A. zatrudni pracownika na stanowisko: OPERATOR MASZYN (tokarz, szlifierz, frezer). Do zadań pracownika będzie należeć: Realizacja zadań zgodnie z dokumentacją techniczną Obsługa obrabiarek skrawających Kontrola detali przy użyciu narzędzi pomiarowych Przestrzeganie procedur jakościowych i zasad BHP Od kandydatów oczekujemy: Wykształcenie techniczne Umiejętność pracy z dokumentacją techniczną Praktyczna znajomość przyrządów i metod pomiarowych Znajomość podstaw obróbki skrawaniem Mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku Nastawienie na wysoką jakość pracy Gotowość do pracy zmianowej Rodzaj umowy o pracę: umowa o pracę Miejsce pracy: Kalisz W zamian oferujemy: Wdrożenie do pracy Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę Długoterminowe perspektywy Satysfakcjonującą pracę w przyjaznej atmosferze Pakiet socjalny Aplikację można składać osobiście w siedzibie firmy: WSK "PZL-KALISZ" S.A. ul. Częstochowska 140, 62-800 Kalisz lub przesłać na e-mail: [email protected] W aplikacji prosimy o umieszczenie klauzuli: Na podstawie art. 7 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Oz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1), dalej "ROOD": oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego"PZL-KALISZ" S.A. z siedzibą w Kaliszu (62-800) przy ul. Częstochowskiej 140, zwaną dalej WSK "PZL-KALISZ" S.A., moich danych osobowych zawartych w aplikacji w celu rekrutacji na stanowisko: PRACOWNIK PRODUKCYJNY Informacja dla kandydatów do pracy w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego "PZL-KALISZ" S.A. znajduje się pod adresem Polityka RODO ( wsk.kalisz.pl ) Zastrzegamy sobie możliwość kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.
Reklama