Quest może służyć jako pomoc dydaktyczna, baza turniejów uczniowskich albo być po prostu rozrywką i okazją do sprawdzenia swojej wiedzy. Jego koncepcja opiera się na wciąż mało spopularyzowanych faktach dotyczących udziału w wojnie polsko-bolszewickiej 1920 r. uczniów kaliskiego Gimnazjum im. Tadeusza Kościuszki, skautów, członków Kaliskiego Towarzystwa Wioślarskiego oraz 203. Ochotniczego Pułku Ułanów i 29. Pułku Strzelców Kaniowskich, a także pobytu żołnierzy armii ukraińskiej w dawnym obozie legionistów w Szczypiornie.
Quest jest dostępny bezpłatnie. Żeby zagrać wystarczy mieć smartfona:
- trzeba zainstalować na telefonie dostępną w internecie aplikację ActionTrack
- oraz wczytać kod QR opublikowany na stronie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Asnyka w Kaliszu: http://www.mbp.kalisz.pl/art,990,201009-kaliskie-sciezki-w-wojnie-polsko-bolszewickiej#skip
Projekt dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej”. Quest powstał dzięki współpracy uczniów z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2, Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Pawła II, II Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Kaliszu, IV Liceum Ogólnokształcącego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Kaliszu, Zespołu Szkół Techniczno-Elektronicznych oraz Stowarzyszenia Stacja Inspiracja.
Twórcami i koordynatorami projektu z ramienia MBP byli: Monika Sobczak-Waliś, Anna Kubiak. Arkadiusz Błaszczyk i Robert Kuciński.
AW, MBP im. Adama Asnyka w Kaliszu
Napisz komentarz
Komentarze