Koncert „Młynarski symfonicznie” to kolejny projekt Izy Połońskiej i Leszka Kołodziejskiego. Jest wyrazem tęsknoty za czasem kiedy jakość, precyzja, inteligencja i tzw. czucie słowa, czyli prawdziwa umiejętność zamykania myśli i spostrzeżeń w słowa stanowiła wartość nadrzędną i jednocześnie była pewnego rodzaju oczywistością, wymogiem dla tzw. autora tekstu.
Chyby Nikt w historii polskiej piosenki nie żonglował owymi składnikami tak celnie jak Mistrz Wojciech Młynarski, jednocześnie spowijając opowiadane historie w lirykę rodem z Gałczyńskiego. I chyba Nikt nie potrafił w tak wysoce intelektualny, elektryzujący sposób pisać o miłości...
Skąd to się wzięło? Z fascynacji pierwszymi polskimi kabaretami? Z miłości do twórczości Boya-Żeleńskiego, Tuwima, Przybory, wspomnianego Gałczyńskiego i wielu Innych Poetów ... z domu rodzinnego, z Miłości Matki?
Na te pytania autorzy koncertu i ich wyjątkowy gość Zbigniew Zamachowski postarają się w trakcie koncertu poszukać odpowiedzi.
Koncert odbędzie się 24 maja o godz. 19.30 w Sali koncertowej Filharmonii Kaliskiej. Bilety: normalny 50 zł, ulgowy 40 zł, melomani do lat 18 - 15 zł. Rezerwacja pod numerem telefonu 62 757 07 48.
Patronat nad koncertem sprawuje Fundacja im. Wojciecha Młynarskiego.
Wystąpią:
Iza Połońska - wokal
Zbigniew Zamachowski - wokal
Leszek Kołodziejski - akordeon, fortepian
Michał Kobojek - saksofon
Michał Grott - gitara basowa
Radosław Bolewski - perkusja
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej
Katarzyna Tomala-Jedynak - dyrygent
IZA POŁOŃSKA. Wokalistka, kameralistka śpiewająca w różnych stylach od klasyki po piosenkę aktorską i jazz. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Mistrzowskich Podyplomowych Studiów Wokalnych we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Christiana Elssnera. Uczestniczyła w kursach prowadzonych przez: Teresę Żylis-Gara (Monaco, Radziejowice) Toma Karuse (Hamburg) i Ingrid Kremling (Hamburg, Wrocław), Anna Serafińska (Warszawa).
W latach 2003 – 2009 intensywnie koncertowała w Europie: Francji, Belgii, Austrii, Hiszpanii, w Niemczech i we Włoszech.
W jej dorobku artystycznym szczególne miejsce zajmuje współpraca (jeszcze podczas studiów) ze znakomitym kompozytorem i pianistą Piotrem Hertlem (autor muzyki do serialu Helena Modrzejewska, Dom – II cz., piosenki „Parasolki, parasolki”, czy muzyki do bajki „Miś uszatek”). Zaowocowała ona szeregiem wspólnych występów w kategorii piosenki aktorskiej, które zostały zarejestrowane przez Polskie Radio i TVP. Po śmierci Hertla, aktywnie włączyła się w realizację kilku projektów, m. in. Zielony pejzaż… Piosenki Piotra Hertla (płyta DVD), Gwiazda dla Piotra Hertla.
Na swym koncie ma występy m.in. w legendarnej Piwnicy Artystycznej Kurylewiczów w Warszawie u boku Diwy polskiej Piosenki Pani Wandy Warskiej, czy liczne prezentacje projektu współtworzonego z Witoldem Janiakiem, pianistą i kompozytorem jazzowym, Jazzowe Kolory Miłości, który powstał na zamówienie XIV Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej Kolory Polski w 2013 r.
Intensywnie koncertuje śpiewając recitale w całej Polsce. W ich programach znaleźć można kanon tzw. piosenki z tekstem autorstwa Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego, Wojciecha Młynarskiego, czy Agnieszki Osieckiej i Janusza Kofty.
Wraz z Leszkiem Kołodziejskim akordeonistą, kompozytorem i aranżerem współtworzy monograficzny projekt NIECH ŻYJE BAL z piosenkami Agnieszki Osieckiej (premiera 22 listopada 2016 roku – Filharmonia Łódzka). Obecnie projekt prezentowany jest w wersji symfonicznej w filharmoniach w całej Polsce.
Wśród wielu muzyków, z którymi współpracuje wymienić należy:
Pianistów: Hannę Holeksę, Witolda Janiaka, Macieja Tubisa, Adama Manijaka, Martę Sobczak; saksofonistów: Jacka Delonga i Michała Kobojka; perkusistów: Piotra Pietrzaka i Radosława Bolewskiego oraz ANITDOTUM QUARTET i gitarzystę Pawła Stępnika.
W latach 2010 – 2016 współpracowała z Katedrą Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi. W latach 2012- 2017 była członkiem Zarządu Łódzkiego Oddziału Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków (SPAM). 30 września 2017 w obroniła pierwszy w Polsce doktorat w dziedzinie wokalistyki dotyczący wykonawstwa piosenki aktorskiej. Współpracuje z Akademią Muzyczną w Łodzi, ze Szkołą Aktorską przy Teatrze Śląskim w Katowicach i z Wydziałem Aktorskim PWSFTviT w Łodzi. Jest także trenerem wokalnym, współpracuje z teatrami przygotowując aktorów do spektakli i partii śpiewanych.
MIK, fot. org.
Napisz komentarz
Komentarze