Magdalena Grudzińska, która szefuje kaliskiej scenie od maja zeszłego roku zdecydowała się na likwidację stanowiska swojego zastępcy, które wcześniej piastował zwolniony z teatru Grzegorz Sapiński, obecnie prezydent Kalisza. W jego miejsce utworzone zostało stanowisko kierownika operacyjnego. Z początkiem lutego objęła je Małgorzata Mostek - producentka, wcześniej odpowiedzialna za projekty teatralne w Instytucie Adama Mickiewicza. W związku z poszerzaniem działalności Teatru oraz aktywnym poszukiwaniem nowych widzów nastąpiło także przekształcenie Działu Organizacji Widowni w Dział Organizacji Widowni, Promocji i Impresariatu oraz przyjęto nowy statut instytucji. - Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego chce być instytucją otwartą na różne formy współdziałania, dlatego w nowym statucie szczególnie zaakcentowana została otwartość Teatru na współpracę z artystami, różnorodnymi jednostkami organizacyjnymi, organizacjami pozarządowymi i ośrodkami naukowymi. Przykładem projektu, którego jednym z najważniejszych celów ma być współpraca między organizacjami jest „Kalisz: Laboratorium dla przyszłości”, którego realizację rozpoczniemy już wczesną wiosną – informuje Katarzyna Koślacz, specjalistka ds. promocji i komunikacji Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu.
*
Małgorzata Mostek ukończyła Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz międzynarodowy kurs dla operatorów kultury prowadzony przez Narodowe Centrum Kultury. W latach 2010-2014 realizowała projekty teatralne w Instytucie Adama Mickiewicza - m.in. Międzynarodowe Tournee Spektaklu Planeta Lem (2011), Polska Arts in Edinburgh (2012), Focus Polska w Sibiu (2012, 2013). Doświadczenie w pracy w teatrze zdobywała wcześniej także w Teatrze Kana w Szczecinie oraz współpracowała z Centrum Myśli Jana Pawła II. Jest sekretarzem redakcji Kwartalnika Literackiego Wyspa, publikowała m.in. w Res Publice Nowej (gdzie prowadziła także stronę www oraz dział kultura), Kontekstach, Przeglądzie Humanistycznym, Communicare - Almanachu Antropologicznym.
MIK, fot. Teatr
Napisz komentarz
Komentarze