Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Powstanie nowy park w Kaliszu. Posadzą go kaliszanie

Ten teren rozwija się dynamicznie, ale do tej pory głównie pod względem przemysłowym. Wkrótce ta strefa gospodarcza będzie też przyjemnym miejscem do spacerów i rekreacji. A przyczynić się do tego mogą sami kaliszanie.
Powstanie nowy park w Kaliszu. Posadzą go kaliszanie

Autor: FB/ Prezydent Kinastowski

Kilka miesięcy temu w okolicach ul. Rozwojowej i Inwestorskiej w Kaliszu powstał nowy zbiornik wodny. To część systemu odwadniającego tereny inwestycyjne. Jest woda, będzie też zieleń. 

Kochani, z początkiem wiosny zaczynamy tworzyć nowy park w naszym mieście. Zapraszam, przyłączcie się i razem posadźmy drzewa na osiedlu Dobrzec. Nowe rekreacyjne tereny zielone powstaną przy niedawno wybudowanym zbiorniku wodnym przy ulicy Rozwojowej.  – poinformował dziś rano na facebooku prezydent Krystian Kinastowski. 

Akcja sadzenia drzew odbędzie się już w tę sobotę. Samorząd przygotuje sadzonki i narzędzia, ale można też przynieść swoje drzewa: klony polne i lipy drobnolistne. Sadzenie odbywać się będzie między 10:00 a 13:00.

Miejsca nasadzeń w sobotę wskazywać będą pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Kalisza. Warto zabrać ze sobą szpadel, rękawice
i odpowiednie obuwie. Zachęcamy do zakupu sadzonek i współtworzenia nowego parku. Mieszkańcy mogą posadzić własne klony polne i lipy drobnolistne o obwodzie pnia 6-10 cm
na wysokości metra. – informuje Urząd Miasta. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

R, S 22.03.2023 20:21
W dużym stopniu zmniejszyło by się zanieczyszczenie powietrza i środowiska gdyby prezydent i zarząd dróg ustawili światła w Zielonej fali a nie tysiące samochodów dziennie zatrzymują się co każde światła, a tym bardziej że Kalisz nie ma obwodnicy. A to gadanie o ekologi i czystym powietrzu to bajki rządzących.

Mieszkaniec Kalisza 22.03.2023 11:37
Pięknie zieleń potrzebna jest nam wszystkim. Uwagi mieszkańców są normalną sytuacją. Z tych uwag powinny zostać wyciągnięte odpowiednie wnioski przez osoby zarządzające naszym miastem. Osobiście oczekuję , od włodarzy poważnego podejścia do zanieczyszczenia powietrza w centrum naszego miasta. Dzisiejsza inwestycja oparta o ogólnodostępny kamień jeszcze bardziej pogłębia sytuację w tym rejonie. Szkoda, że Prezydent Kalisza nie jest aktywny w likwidowaniu takich barier jak „betonozy” . Co z likwidacją piecy węglowych na inne bardziej przyjazne źródła! Narazie bez większego sukcesu bo się nie chwali Pan.

paret on grammaton 23.03.2023 17:05
A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Kamrat z kalisza 21.03.2023 22:23
Park bardzo dobry pomysł, zwłaszcza że w okolicy tego brakuje. Oczywiście do czasu urosniecia tych drzew czyli 20 lat miasto musi dbać czyli regularnie kosić skarpę i czyścic zbiornik wody a mieszkańcy przede wszystkim nie śmiecić i nie dewastować.

Kamrat z kalisza 21.03.2023 20:59
Bardzo dobrze że powstanie tam park. Oczywiście typowy park to będzie za 30 lat. Najważniejsze żeby sądzić jak najwięcej drzew i dbać o to. Chodzi mi o to by miasto kosiło tam trawę i czyściło regularnie wodę a mieszkańcy żeby nie zostawiali śmieci itp. czas pokaże czy to się sprawdzi.

R, S 21.03.2023 19:45
Niech Kinastowski lepiej pomyśli nad rozwojem i tworzem firm i miejsca pracy zeby Kaliszanie mieli za co żyć i korzystać z tych akua parków, marketów itd, itd....

Ghi 21.03.2023 15:19
Czy w Kaliszu to już lepszego miejsca na stworzenie parku nie ma? Czy miejsce wypoczynku musi być stworzone w dzielnicy przemysłowej gdzie naturalna rzeczą jest chałas, i spaliny przyjeżdżających do tamtejszych firm samochodów.

Kaliski pies 21.03.2023 22:30
Właśnie jak są spaliny to potrzebne są drzewa i roślinność żeby absorbować dwutlenek węgla, w jaki inny sposób chcesz to zrobić?

Falanga69 23.03.2023 17:19
No miał być postawiony Aqua Park na rz.Prosnie, gdzie rodziny miały tu tłumnie wypoczywać. Taki był bynajmniej spot przedwyborczy obecnego Prezydenta. Niestety to był tylko chwyt i klam przedwyborczy, bo jak się później okazało jedyne co Kinastowskiemu dobrze wychodzi to marsze dewiackie lgbt, wycinka drzew i zalewanie miasta betonem 🤮🤮🤮

Dobrczak 21.03.2023 14:44
To może być miejsce docelowe spaceru z niedalekiego osiedla.

AJ 22.03.2023 17:34
Z pewnością bardzo szybko i w pierwszej kolejności dotrą do tego celu właściciele stawiaczy min (psich kup) i zawłaszczą to miejsce. A biorąc pod uwagę to, że właściciele stawiaczy min najczęściej puszczają je luzem w takich miejscach to zwykły człowiek z dzieckiem może zapomnieć już na wstępie o chwilach relaksu w tym miejscu

Kaliszanin 21.03.2023 13:54
Może warto zainwestować w istniejące parki, park nad krępicą prosi się o nasadzenia, alejki i logiczne podcięcie roślinności. Tam też jest duże osiedle mieszkaniowe i wiele osób korzysta z tego miejsca.

Bolo 21.03.2023 13:21
Proszę zabrać się za park nad krepicą który ewidentnie jest kulą u nogi obecnej ekipy w ratuszu!!! Korczak staje się jednym z bardziej zaludnionych osiedli w mieście ale robi się tylko w parku przyjaźni!!! Proszę zająć się tym co już jest a nie tworzyć jakieś cuda na które pójdą pieniądze z kieszeni podatnika Żenada!!!!

M 21.03.2023 12:43
No i bardzo dobrze .jeszcze chwile a dortą tam blokowiska.Taki park to dla.przyrody i dla rodzin z dziecmi dobry pomysł!!!

mm 21.03.2023 14:20
raczej będzie to kolejna "sralnia" dla psów (jak wszystkie inne kaliskie parki i lasy), a nie miejsce dla rodzin z dziećmi

Stein 22.03.2023 09:41
Tak, samo uważam , będzie to już kolejne miejsce dla psów, i/lub pato (arkadii Impotentów). A, gdzie miejsca dla osób w podeszłym wieku?

Kaliszanin 23.03.2023 12:12
Dla takich starych osób już są przygotowane miejsca, np cmentarze miejskie

Stein 22.03.2023 09:41
Tak, samo uważam , będzie to już kolejne miejsce dla psów, i/lub pato (arkadii Impotentów). A, gdzie miejsca dla osób w podeszłym wieku?

gość 22.03.2023 20:10
nie ma miejsca dla osob w podeszlym wieku i dobrze bo kalisz musi rozwijac sie wg upodoban mlodych ludzi zanim wszyscy wyjada do wielkich miast i jedyne co zostanie z kalisza to wiocha

paret on grammaton 23.03.2023 16:10
To, jak nie ma? A, gdzie ich ulokujesz? Na śmieciach? A, już tak się nie dzieje że nie ma młodych ? O, jednych i drugich trzeba zadbać? Byt, kończący, a wieczny.

nie dla gości 23.03.2023 18:56
gościu! Zapisz sobie te swoje słowa dużymi literami i oprawione powieś w ramce na ścianie! A jak będziesz w podeszłym wieku to sobie je przypomnij - ciekawe czy będziesz wtedy tego samego zdania? A Kalisz staje się wiochą przez to, że jest terroryzowany przez dealerów (dźgających się nożami na wzajem w ciemnych zaułkach - to ta młodość), przez piratów drogowych (jeżdżących tak, że strach wejść na przejście dla pieszych - to też ci młodzi), przez psy zostawiające odchody gdzie popadnie (tak, że nie można na przykład przespacerować się w śródmieściu i oglądać piękniejące kamienice, bo trzeba ciągle patrzeć pod nogi, żeby nie wdepnąć w niespodziankę). Tak na marginesie to po co to kosztowne i precyzyjne układanie płyt chodnikowych na Głównym Rynku, skoro i tak mało kto zwróci uwagę na tę precyzję, bo większość będzie zwracać uwagę na to, żeby do podeszwy nie przykleiła się kupa lub guma do żucia (to drugie to też upodobanie tych młodych) - a na to, że władze miasta i służby mundurowe zaczną w końcu dbać o przestrzeganie podstawowych przepisów porządkowych chyba nie ma co liczyć. Brak np. reakcji na: notoryczne przekraczanie prędkości na wielu ulicach miasta, zaśmiecanie, pozostawianie psich odchodów na chodnikach, spuszczanie psów ze smyczy – jeszcze jedno na marginesie: po co tworzone są kolejne (nie tanie) ogrodzone wybiegi dla psów, skoro i tak świecą pustkami, a psy i tak są wypuszczane luzem tam gdzie nie powinny być?

Pater on grammato 24.03.2023 08:54
Gości , to można mieć ale w domu! A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Pater on grammato 24.03.2023 08:54
Gości , to można mieć ale w domu! A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Pater on grammato 24.03.2023 08:54
Gości , to można mieć ale w domu! A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Pater on grammato 24.03.2023 09:11
A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Pater on grammato 24.03.2023 09:11
A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Pater on grammato 24.03.2023 09:11
A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Pater on grammato 24.03.2023 09:11
A, ja sądzę (jestem niemal tego pewien ), że w miejsce kościoła Jana Pawła II, to idealne położenie na park, i/lub ogród modlitwy, jak również lokalizacja dla ludzi, (a, nie dla patologii, czy Wc - dla - psa)z resztą kolejne. To lokalizacja odpowiednia i wystarczy dobre zagospodarowanie przestrzenią miejską na urzeczywistnienie planu, gdyż mamy już tam drzewa i wystarczy posadzić inne unikatowe, niepospolite, wyjątkowe rośliny. A, nie mury kościelne, które nie mają gwarancji wieczności! z resztą kolejne.

Stein 24.03.2023 09:15
powiedź i/lub napisz .To do ***OKOMUNY!

Tischner 24.03.2023 09:18
Większość , to ***OKOMUNA.

Tischner 24.03.2023 09:18
Większość , to ***OKOMUNA.

Pater on grammato 24.03.2023 09:00
Miej pretensje do ***okomuny! A, swoje cyniczne uwagi zachowaj dla siebie

Pater on grammato 24.03.2023 09:00
Miej pretensje do ***okomuny! A, swoje cyniczne uwagi zachowaj dla siebie

Pater on grammato 24.03.2023 09:00
Miej pretensje do ***okomuny! A, swoje cyniczne uwagi zachowaj dla siebie

Pater on grammato 24.03.2023 09:00
Miej pretensje do ***okomuny! A, swoje cyniczne uwagi zachowaj dla siebie

Pater on grammato 24.03.2023 09:00
Miej pretensje do ***okomuny! A, swoje cyniczne uwagi zachowaj dla siebie

Stein 24.03.2023 09:17
To, proste!

Stein 24.03.2023 09:17
To, proste!

Patriota 21.03.2023 12:15
Za miastem po to zeby obywalele ukr nie okupowali lawek raczac sie obficie alkoholem

Patriota 21.03.2023 12:15
Za miastem po to zeby obywalele ukr nie okupowali lawek raczac sie obficie alkoholem

gość 21.03.2023 11:37
a jak tam dojechać? obwodnicą? co za pomysł ...masakra

życie 21.03.2023 11:57
Mapy google Ci podpowiedzą .

Kaliszanin 21.03.2023 10:26
Może lepiej zadbać o istniejące parki,ten nad krępicą prosi się o nasadzenia,alejki,logiczne podcięcie roślinności itd. Tam też jest duże osiedle mieszkaniowe.

piotr 21.03.2023 09:27
pytanie tylko po co w takim miejscu park? żeby pracownicy albo kierowcy magazynów chodzili na spacery? nie lepiej by było zrobić park bliżej zabudowan mieszkalnych?

Ja 21.03.2023 10:07
no tak bo miasto się nie rozwija, to co dzisiaj jest terenem typowo inwestycyjnym za 20 lat może być otoczone osiedlami mieszkalnymi.

życie 21.03.2023 10:45
Masz trochę racji , ale z drugiej strony może "małpki" tam masowo nie dotrą .

Qwerty 21.03.2023 10:50
Po co po co, ciągle tylko "po co?". Najlepiej żeby nic nie było, wtedy będzie można dalej narzekać, że nic nie ma i nic się nie dzieje

Stein 21.03.2023 10:56
Po, co Kościoły budują , jak mówią że pełną parą urzeczywistnia się apokalipsa? Może tam zamiast murów kościelnych mogłoby powstać coś unikatowego np; ogród modlitwy albo coś w tym stylu?

Loki 21.03.2023 20:44
A meczety i synagogi ci nie przeszkadzają ? Kto chce idzie do tego kościoła kto nie chce nie idzie ! Takie proste a subwencje dostaje wszystkie kościoły meczety i synagogi i nie rób kału w swoje gniazdo jelopie!

Stein 22.03.2023 09:46
Byt, kończący, a wieczny.

paret on grammaton 23.03.2023 16:52
Lepiej, zrobić WC-dla-psa. Cóż, słomie do ziarna? Ptaki mają gniazda, a ludzie domy ! I, po ptakach! To, takie proste!

Stein 21.03.2023 10:56
Po, co Kościoły budują , jak mówią że pełną parą urzeczywistnia się apokalipsa? Może tam zamiast murów kościelnych mogłoby powstać coś unikatowego np; ogród modlitwy albo coś w tym stylu?

nn 21.03.2023 11:07
W takiej odległości jest nadzieja, że menelstwu nie będzie się chciało przyjść oblegać ławkę, a nożem częstować się będą bliżej centrum.

Reklama
Reklama
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Kalisz

Ciśnienie: 999 hPa
Wiatr: 20 km/h

OSTATNIE KOMENTARZE
Autor komentarza: OlkaTreść komentarza: Ale podatki ludzie płacą do Pleszewa. To nonsens i kiepsko świadczy o władzach Kalisza że wzorem innych miast tego nie przyłączyli do miastaData dodania komentarza: 22.11.2024, 10:29Źródło komentarza: Wznoszą się mury. Nowe biurowce na granicy z KaliszemAutor komentarza: PiwoniczaninTreść komentarza: Było referendum i Dobrzec z Sulisławicami chciały , a Kościelna Wieś z Biskupicami nie chciały przyłączyć się do Kalisza. Gdyby Kościelna Wieś była wtedy przyłączona do Kalisza , to osiedle nie powstałoby, bo główną przesłanką powstania była przynależność gruntu do innej jednostki samorządowej.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 09:45Źródło komentarza: Wznoszą się mury. Nowe biurowce na granicy z KaliszemAutor komentarza: YyyTreść komentarza: Brawo dla władz Kalisza za bierność w kontekście przyłączenia tej wsi do Kalisza. Nowe podatki pójdą do kasy innej gminy. ŻalData dodania komentarza: 22.11.2024, 08:38Źródło komentarza: Wznoszą się mury. Nowe biurowce na granicy z KaliszemAutor komentarza: KubaTreść komentarza: Od ulicy wrocławskiej w całej linii działki na prawo od urzędu wyrosła już piękna aleja sumaka octowca, zachowajcie chociaż fragment, niech się wlicza w te 39% biologicznie czynnej powoerzchni, pięknie oddzieli, wygłuszy i zniweluje wiatr chulajacy wokół bloków.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 08:17Źródło komentarza: Jedna ulica, dwa nowe osiedla. Tam powstaną nowoczesne bloki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
OPERATOR MASZYN (tokarz, szlifierz, frezer) OPERATOR MASZYN (tokarz, szlifierz, frezer) WSK "PZL-KALISZ" S.A. zatrudni pracownika na stanowisko: OPERATOR MASZYN (tokarz, szlifierz, frezer). Do zadań pracownika będzie należeć: Realizacja zadań zgodnie z dokumentacją techniczną Obsługa obrabiarek skrawających Kontrola detali przy użyciu narzędzi pomiarowych Przestrzeganie procedur jakościowych i zasad BHP Od kandydatów oczekujemy: Wykształcenie techniczne Umiejętność pracy z dokumentacją techniczną Praktyczna znajomość przyrządów i metod pomiarowych Znajomość podstaw obróbki skrawaniem Mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku Nastawienie na wysoką jakość pracy Gotowość do pracy zmianowej Rodzaj umowy o pracę: umowa o pracę Miejsce pracy: Kalisz W zamian oferujemy: Wdrożenie do pracy Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę Długoterminowe perspektywy Satysfakcjonującą pracę w przyjaznej atmosferze Pakiet socjalny Aplikację można składać osobiście w siedzibie firmy: WSK "PZL-KALISZ" S.A. ul. Częstochowska 140, 62-800 Kalisz lub przesłać na e-mail: [email protected] W aplikacji prosimy o umieszczenie klauzuli: Na podstawie art. 7 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Oz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1), dalej "ROOD": oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego"PZL-KALISZ" S.A. z siedzibą w Kaliszu (62-800) przy ul. Częstochowskiej 140, zwaną dalej WSK "PZL-KALISZ" S.A., moich danych osobowych zawartych w aplikacji w celu rekrutacji na stanowisko: PRACOWNIK PRODUKCYJNY Informacja dla kandydatów do pracy w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego "PZL-KALISZ" S.A. znajduje się pod adresem Polityka RODO ( wsk.kalisz.pl ) Zastrzegamy sobie możliwość kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.
Reklama