W konkursie mogli wziąć udział uczniowie szkół ponadpodstawowych w wieku od 15 do 19 lat, uczestniczący w zajęciach z dziedziny sztuk wizualnych, prowadzonych m.in. przez instytucje kultury i placówki oświatowe oraz studenci. Projekt logo mógł mieć dowolną formę graficzną i miał nawiązywać do postaci lub twórczości Tadeusza Kulisiewicza. Przeważały prace związane z jego dorobkiem.
Wpłynęło ich w sumie 39 prac, a autorami prac byli twórcy z Kalisza, Skarszewa, Żelazkowa, Ostrowa Wielkopolskiego, Radliczyc, Bystrka, Szadka, Jankowa Pierwszego i Błaszek. Najwięcej projektów powstało w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 ‒ Liceum Plastycznym. Spośród nich komisja wybrała trzy najlepsze propozycje, w tym zwycięską, która będzie oficjalnym logo obchodów Roku Tadeusza Kulisiewicza. ‒ Zadanie nie było łatwe, bo obejrzeliśmy bardzo dużo ciekawych i przemyślanych projektów. Ich autorzy przyłożyli się do zadania i wykonali własne dzieła, zainspirowane twórczością bądź postacią Tadeusza Kulisiewicza – przyznają jurorzy. - Prace były ładne i estetyczne. Stworzenie logo wydaje się dość łatwe, ale to tylko pozory. Prosty symbol i krótki napis, czyli bardzo zwięzła i ograniczona forma, sprawiają, że praca nad logo jest wymagająca, zwłaszcza, jeśli ma ono być nie tylko efektowne, ale i efektywne.
Wygrało logo zaprojektowane przez Mateusza Frąszczaka. Zostanie umieszczone na wszystkich materiałach promujących Rok Tadeusza Kulisiewicza. - Serdecznie gratuluję wygranej. Logo wygląda imponująco. Jestem przekonany, że pana talent i zaangażowanie będą inspiracją dla innych młodych twórców. Korzystając z okazji, dziękuję wszystkim, którzy włączyli się w organizację konkursu - powiedział wiceprezydent Grzegorz Kulawinek.
MIK za: kalisz.pl
Napisz komentarz
Komentarze